Not Defteri | Kamusa uzanan el, namusa uzanmıştır~ Cemil Meriç ~
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Not Defteri | Kamusa uzanan el, namusa uzanmıştır~ Cemil Meriç ~

Dilimin sınırları, dünyamın sınırlarıdır~ Ludwig Wittgenstein ~
 
AnasayfaŞairlerimizPoetik MetinlerBulabileceklerinKitapLatest imagesPortalliGaleriAramaKayıt OlGiriş yapgerçekler adına...

 

 Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
pardus
ADMİN
ADMİN
pardus


Mesaj Sayısı : 297
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 31/08/07

Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Empty
MesajKonu: Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)   Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Icon_minitimePerş. Ara. 20, 2007 4:15 am

BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT
KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI
Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...
20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 1hv0

Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 2pd5

4 Ağustos 1971: Kule montajı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 3vz3

17 Ağustos 1971: Kule montajı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 4vu4

Ortaköy kulesinin inşaatı
Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 5ov8

Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 6al5

Taşıtıcı çelik halatların çekimi
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 7te4

Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı...
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 8gs8

Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.

21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 9sg2

Kuleler (henüz tabliyesiz)
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 10jr3

Kulelerden birinin içi
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 11xg0
Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://frm.ekshi.net/stephen.hawking.2505.html
pardus
ADMİN
ADMİN
pardus


Mesaj Sayısı : 297
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 31/08/07

Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Empty
MesajKonu: Geri: Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)   Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Icon_minitimePerş. Ara. 20, 2007 4:16 am

Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 12cw4

Tabliye montajı devam ediyor
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 13xl8

26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 14vf1

26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 15di6

Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı.

Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 16kr9

Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.

23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 17ia5

Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.

Yaklaşım viyadüğü inşaatı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 18ad4

Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 19fp0

20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 20ty9

8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

Yaklaşım viyadüğü inşaatı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 21mr7

(Bu arada; 15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı).

(Haliç Köprüsü’nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 22qb1

Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...İnşaat bitmek üzere
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 23we0

... Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 24gj8

Açılış sabahı
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 25ym2

30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar.
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 26kz7

Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler...
Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya, onun endişesi herhalde, “Aman köprünün başına bir şey gelmeden, bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari” psikolojisi). Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçişleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptığı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi)... Hatta yanlış hatırlamıyorsam, gazetelerde şu örnek verilmişti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk oluşturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa, bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...

30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı...
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 27sz8

30 Ekim 1973: Yoğun Yaya Geçişi
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 28ys3

İlk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu.
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 29id8

Köprünün açıldığı hafta
Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçiş ücreti 1 lira). Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara
yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) 30rg0
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://frm.ekshi.net/stephen.hawking.2505.html
onrkms
İKİDELİ Moderatör
İKİDELİ Moderatör
onrkms


Mesaj Sayısı : 51
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 17/11/07

Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Empty
MesajKonu: Geri: Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)   Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Icon_minitimeSalı Ocak 22, 2008 11:41 am

yalnız abi arka taraflara bakar mısın hıç ev yok bi şimdiki istanbula bak bı de 50 sene öncekıne bak
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
japoncuk

japoncuk


Mesaj Sayısı : 10
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 06/01/08

Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Empty
MesajKonu: Geri: Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)   Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı) Icon_minitimePaz Ocak 27, 2008 12:03 pm

harika bnce--spr bi inşa örnegi paylaştıgın ıcın tesekkurler:)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Not Defteri | Kamusa uzanan el, namusa uzanmıştır~ Cemil Meriç ~ :: KÜLTÜR / SANAT ve MÜZİK :: KÜLTÜR-
Buraya geçin: